lauantai 16. lokakuuta 2010

Askartelutarvikkeiden säilytyksestä: paperinpalaset

Paperisilppua ovat kuviopaperit ja kartongit, joista on käytetty osa. Paperinpalasen koko voi siis olla lähellä 12*12 tuumaa tai pikkuruinen. Kaikki viihtyvät sulassa sovussa vetolaatikossa, josta etsin materiaalia kortteihin ja scrapbook-sivuihin. Vähän aikaa sitten huomasin, että vetolaatikko alkoi olla liian täynnä, eikä minun enää tehnyt mieli avata sitä.
Siivosin ylimääräiset paperinpalaset viikko sitten olleelle kirppikselle muiden iloksi. Jäljelle jäi inspiroiva ja kiva määrä ja nyt olen tyytyväinen. Muutin samalla paperisilpun säilytyksessä paria asiaa. Tähän asti kaikki silppu on ollut sikinsokin, mutta nyt lisäsin samaan vetolaatikkoon pari pikkuruista muovikoria ja muutaman minigrippussin. Niissä ovat
- kuviopapereista itse leikatut koristeet (ylin kuva)
- kuviopaperit, joista leikkaan koristeita (keskimmäisen kuvan taaempi minigrip)
- yksittäiset kirjan sivut ym., kierrätysmateriaali (keskimmäisen kuvan alempi minigrip; näitä käytän vain kortteihin, koska ne voivat vaikuttaa haitallisesti valokuvien säilymiseen pitkällä tähtäimellä)
- kuvioleikkurilla leikatut perhoset, lehdet jne. (alin valokuva)

Sekalaiset paperinpalaset ovat koostaan riippumatta samassa vetolaatikossa yllä lueteltujen kanssa. Olen ratkaisuun tyytyväinen, ja pitää vaan muistaa siivota vetolaatikko säännöllisesti sellaisista papereista, joita en enää käytä.

Ideoita toisten ratkaisuihin voi etsiä täältä. Tuon blogin kirjoittajalla on aivan mahtava määrä paperinpalasia, mahtavassa järjestyksessä. Itse kaipaan järjestyksen joukkoon vähän epäjärjestystä eli tykkään siitä, että paperinpalaset ovat sekaisin väreistä riippumatta.

7 kommenttia:

  1. Ihania silppuja sulla on. Saisko vielä kuvaa koko laatikosta "osastoineen"? Mä koen tarvetta saada suikaleet ja isommat palat erikseen toisistaan, mutta silppuja on toistaiseksi suht vähän.

    VastaaPoista
  2. Kiva että jaat aineistoa tästä aiheesta! Mulla on niin ihana tilanne että saan rakentaa puuhapaikkaani tarpeen mukaan vähitellen, tilaakin vielä on jäljellä. Silppu on aiheuttanut tosi paljon mietintää, mutten ole vielä sen kimppuun käynyt. Oma ongelma on, että kaikkien ollessa samassa laatikossa pienet jää isompien jaloissa useimmiten käyttämättä. Tästä postauksesta oli mulle paljon iloa, suuret kiitokset =)

    VastaaPoista
  3. Boordeiksi kelpaavat suikaleet ovat varmasti sellainen kategoria, jonka monet haluavat pitää myös erillään.

    Puuhis: sitten kun tarvikkeiden siirtyminen toiseen huoneeseen on valmis, niin sitten! Tulisi nyt se uusi laatikko ensin.. Parin viikon päästä, toivottavasti :D

    VastaaPoista
  4. Mulla on silpuille tähän mennessä ollut kolme isoa Minigrip-pussia, joissa värilliset, kuviolliset ja Sassafras Lassit kaikki omissa pusseissaan :D

    Tämä oli hyvinkin toimiva juttu aluksi mutta nyt hommaa hankaloittaa se, että pusseissa on tosiaan sitä ihan pientä silppua ja sitten niitä lähes kokonaisia 12-tuumaisia. Oon myös huomannut, että mä kaipaisin välillä värien mukaan järjestettyjä silppupusseja.

    Tuollainen vetolaatikko olis kyllä mahtava silppusäilytykseen :)

    VastaaPoista
  5. Mie rakastan silppua! Ja sun silput on ihanampia kuin mun :)

    Heitin just pussillisen järjettömän pientä paperinkierrätykseen, olin kuvitellut että kynnenkokoisista vielä leikkurilla päästelisin perhosia, mutta kun en mie käytä a)leikkuria tai b) perhosia. BGt on omassa muovitaskussaan, muut sekaisin. Ja säännölllisin väliajoin koitan perata, ettei olis liian "vintagea" -- nyt lähti blogin kautta jakoon sekalaisia ja yks pino menee lähimpään päiväkotiin.

    VastaaPoista
  6. Mä tykkään pitää omat silppuni koon mukaan lajiteltuna ja myös selkeät kuviot tms. "sellaisenaan käytettävät" erillään. Väreittäin en voisi järjestää, se olisi ihan liian rajoittavaa! :)

    VastaaPoista
  7. Ai niin ja onnittelut Leimailutaivaan DT-pestistä!

    VastaaPoista