keskiviikko 18. maaliskuuta 2009

Järjestämiseen liittyviä pikkuhankintoja


Suurimmaksi osaksi olen käyttänyt askartelutarvikkeiden järjestämiseen ilmaista kierrätysmateriaalia, mutta pari tilaa säästävää hankintaa olen tehnyt. Tässä niistä kaksi.

Sirkkarenkaiden sekä haaraniittien säilyttäminen on aina tuntunut haasteelliselta. Ne ovat pieniä, mutta saattavat viedä yllättävän paljon tilaa, jos jokaisen värin erottelee omiin rasioihinsa. Ulkomaisessa nettikaupassa surfatessani löysin Uniekin pienenpienet säilytysrasiat, joihin olen ollut tosi tyytyväinen.


Yksittäiset rasiat ovat todella, todella pieniä (tulitikkuaskia pienempiä), kuvan sirkkarenkaat ovat ns. normaalikokoisia. Näihin olen järjestänyt sirkkarenkaat ja osan haaraniiteistä.


Toinen nettihankintani on kaksi kokoontaittuvaa Croppin Cutie Baby -roskista. Kun aloitan askartelun, nostan nämä kaapista, jossa ne ovat kokoontaitettuna. Toinen, muoviroskille tarkoitettu on pöydällä ja toinen, paperiroskille tarkoitettu roikkuu työpöydän laatikon vetimestä. Siihen on tosi helppo siirtää minikokoisetkin paperiroskat.

Olen erityisen ihastunut siihen, että höyhenenkevyen, mutta tukevan roskiksen saa taitettua helposti piiloon ja se vie vain vähän tilaa. Myös mahdollisuus ripustaa se lenkistä on erittäin toimiva. Ilman näitäkin varmasti voisi elää, mutta molemmista on ollut minulle iloa.

Toivottavasti viikonloppuna saan otettua kuvia askartelutarvikkeiden uudesta kodista. :) Ja huom. se ei ole jenkkityylinen askarteluhuone, vaan kaappi, johon olen yrittänyt mahduttaa kaiken mahdollisimman helppokäyttöisesti.

4 kommenttia:

  1. Wautsi, miten käteviä juttuja olet löytänyt! Ja minirasioille on vieläpä oma kotelonsa! Noista minirasioista tuli mieleen tictac -karkkien kotelot, mutta ne ovat kaiketi suurempia.

    Mulla on askartelunurkkauksen pikkutavara-järjestely vielä vaiheessa, joten imen kaikkia ideoita ;)

    VastaaPoista
  2. Nuo pikkurasiat ovat niin söpöjä, ettei oikeastaan hoksaa että ne ovat myös käytännöllisiä :-)

    Hauska kurkistaa askartelukaappiisi, kun sen aika on.

    VastaaPoista
  3. mulla tuli kans noista pikkurasioista mieleen tictac-rasiat. :) tosi hyviä ideoita! ja kuvia ootellaan täälläkin.

    VastaaPoista
  4. Tuo roskis näyttää namilta ;) Siis värinsä puolesta ja näyttää aika kätevältäkin. Pitänee tutkailla ;)

    VastaaPoista