perjantai 6. helmikuuta 2009
Kun kirje tai paketti katoaa
Tänään, varsin pitkään matkanneen Creating Keepsakes -lehden vihdoinkin saavuttua, pitää avautua muutamasta shoppailukokemuksesta.
Reilu kuukausi sitten, punnan kurssin innostamana, tein tilauksen itselleni uudesta paikasta ScrapShed. Tilausta ei alkanut kuulua (sen tiedoissa näkyi koko ajan "käsittelyssä", ei lähetetty) ja kyselin sen perään, kun tilaushetkestä oli kulunut jo lähes kolme viikkoa. Silloin sain vastauksen, että paketti on todennäköisesti kadonnut matkan varrelle. Kun aloin lopulta pyytää seurantakoodia tai todistusta postituksesta, minulle lähetettiin korvaava paketti saman päivän aikana. Loppu hyvin, kaikki hyvin, mutta tapahtumaketju jäi kuitenkin kaivelemaan sen verran, että en usko tilaavani uudestaan samasta paikasta. Miksi tilauksen tiedoissa näkyi "käsittelyssä", ei lähetetty, vaikka tilauksesta oli kulunut jo pitkä aika? Miksi korvaava paketti nousi esille vasta, kun olin ottanut yhteyttä useamman kerran? Miksi kukaan ei tarjoutunut aluksi tekemään tilanteelle mitään?
Minulla on myös kotimainen, positiivisempi postin katoamiskokemus. Reilu puoli vuotta sitten Paperikierteestä tilaamani kirje jäi saapumatta. Silloin tein postiin katoamisilmoituksen ja sain Paperikierteestä korvaavat tuotteet nopeasti ja ystävällisesti. Tässä tapauksessa kadonnut kirjekin lopulta saapui, noin kolme viikkoa myöhässä, ja palautin sen sopimuksen mukaisesti Kierteeseen. Tästä kokemuksesta jäi hyvä mieli. Vaikka tilanne oli ikävä, kauppias hoiti sen hyvin.
Onko teillä vastaavia kokemuksia? Tai tiedättekö englantilaisia scrapbooking-tarvikkeiden nettikauppoja, joiden kanssa kaikki on sujunut hyvin? Ja ärsyttääkö ketään muuta, että Creating Keepsakesin helmikuun numero saapui vasta noin viikkoa ennen ystävänpäivää eli todella, todella myöhässä?
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Minulla on kerran kadonnut Finnstamperin paketti. Sari laittoi tavarat tulemaan kahdessa helposti kuoressa ja vain toinen tuli perille. Koskaan ei tullut sitä toista mutta tietenkin sain korvaavat tuotteet Sarilta ja postiin laitoin kaikki katoamisjutut. Hyvää palvelua oli ja nopeasti tuli uudet tavarat. Monesti aina epäilyttää nuo ulkomaiset firmat. Joskus Ruotsista odottelin pakettia monta viikkoa mutta kyllä se sitten tuli viimein.
VastaaPoistaMinulla on muutama ikävä kokemus, toisella kerralla en saanut pakettia ollenkaan ja jouduin pummimaan rahani takaisin paypallin kautta. Tästä jäi tappiota n. 20 dollaria. Toisella kertaa olen saanut rikkinäistä tavaraa, mutta lähettämääni palautetta ei noteerattu lainkaan. Toisaalta olen tilannut jenkeistä ja muualtakin useita kertoja ja vain kaksi harmistuttavaa kertaa. Joten en ole luopunut toivosta!
VastaaPoistamullakin on hyvä kokemus paperikierteestä - jo tilaukseni postista saaneena kauppias lähetti sähköpostia, että puuttuukohan tilauksestani yksi kuviopaperi, koska hänellä semmoinen pyörii pöydällä. en ollut itse tarkastanut tilausta enkä huomannut yhden paperin puuttumista. sain tämän puuttuvan paperin postitse. tuli tosi hyvä mieli, vaikka sinänsä rahallisesti mitätön juttu. kauppiaasta tuli rehellinen kuva ja arvostan sitä, että hän otti yhteyttä!
VastaaPoistaolen tilannut englantilaisista askartelukaupoista vain englannissa asuessani, silloin ei ole ollut ongelmia pakettien saamisessa. olen tilannut artandcraftworldista sekä scrapbookvillagesta.
Minullakin parhaillaan pitäisi olla tilaus tulossa tuolta scrapshediltä. Hämmästyttävän hidasta toimintaa siellä kyllä on. Tein nimittäin tilauksen 22.1 ja maksoin samalla paypalin kautta. Vasta 29.1 tuli ilmoitus, että käsittelyssä ja 2.2 tuli ilmoitus, että paketti postitettu. Saapa nähdä löytääkö perille..
VastaaPoistaMuuten minulla ei kyllä ole ikäviä kokemuksia, ainakaan muistaakseni..
Minulla on kaksi harmittavaa kokemusta, joissa olen jäänyt ilman maksamaani pakettia/ tuotetta (toinen oli jenkkiläinen KT Crafts, en tiedä onko toiminnassakaan enää ja toinen eBaystä huutamani Crop A Dile II, tämä myyjä ei ole enää eBayn listoilla). Lisäksi ostin eBaystä Cuttlebugin stanssit joita ei alkanut kuulua viidessä viikossa, ilmoitin myyjälle ja hän lähetti heti uudet.
VastaaPoistaIhmettelin itsekin tuota Creating Keepsakes -juttua, aika myöhään tuli verrattuna normaaliin... Ehkä niillä on koko lafka sekaisin nyt kun Simple Scrapbookskin lakkautettiin..?
Minua odotti kyseinen lehti perjantaina töistä saapuessani! Ja kieltämättä ihmetyttää missä oikein on viipynyt, nähtäväksi jää tuleeko tästä tapa... Toivottavasti ei!
VastaaPoistaScrapbook com:a voin ainakin omalta osaltani kehua reklamaatio tapauksessa, toiminta oli nopeaa ja ystävällistä.
Olen tilannut aiemmin Artbase Hornchurch:sta Briteistä ja paketit ovat tulleet 2 päivässä kun on ottanut niille vakuutetun 15 puntaa maksavan postituksen. Pelkkää positiivista sanottavaa tästä kyseisestä kaupasta.
Nyt on tilaus vetämässä niin ikään brittiläiseen nettikauppaan, ja kieltämättä myyjän sekoilujen myötä maksun kanssa on pienoinen pelko, että mitenköhän tämä case päättyy.... Siitä lisää vaikka myöhemmin! =)
Ja kun muisti palaa pätkittäin niin tilauksestani Bargain Gardeniin jäi vähän huono maku, yksi ostamistani tuotteista oli viallinen ja laitoin siitä heti meiliä myyjälle, johon tämä ei koskaan vastannut ja sitten sivuille tulikin ilmoitus "perhekriisistä"... Voi toki olla, että jotain TODELLA kauheaa on tapahtunut, mutta kai sitä voisi edes vastata sähköpostiin???
Tuosta kyseisestä brittikaupasta ei ole kokemusta itsellä, mutta parhaillaan aion itse heti huomenissa ottaa yhteyttä luottokorttiyhtiöön ja kysyä mitä on tehtävissä Craft Factoryn kanssa. Tein tilauksen viime vuoden puolella ja paketti tulikin perille... tosin puolet tavaroista puuttui ja myyjä oli merkinnyt puuttuvien osalta summan ja kirjoittanut lähetteeseen että summa hyvitetään... eipä ole hyvitystä kuulunut vaikka sähköpostia olen laittanut useampaan kertaan ja asia on luvattu hoitaa! En siis suosittele tuota kauppaa toistaiseksi kenellekkään... saas nähdä jääkö rahatkin saamatta :(
VastaaPoistaBlogissani on sinulle jotakin!
VastaaPoistaMullahan oli Glitter kanssa sun kanssa samoihin aikoihin ongelmia. Sain uuden paketin ja se kateissa ollutkin tuli myöhemmin rikkinäisenä ja osin vahingoittunein tuottein. Mutta siinä loppu hyvin kaikki hyvin.
VastaaPoistaBargain Gardenista sen verran, että Veeruuliinulla oli huono kokemus siitä. Olen kuullut, että nettikaupan omistaja olisi itse sairastunut äkillisesti ja hyvin vakavasti, joten siinä taitaa olla syy, että miksi vastaus ei ollut kuulunut.
Craft Factorysta itsellänikin yksi huono kokemus. Tein tilauksen sieltä jossain vaiheessa. Tilaus oli nettikaupassa pari viikkoa tilassa, että sille ei ollut tehty mitään. Laitoin viestiä myyjälle, että onko jotain ongelmia, kun mitään ei tapahdu. Ei tullut vastausta. Laitoin toisenkin kerran, eikä edelleenkään vastausta. Kolmannella kerralla noin 3 viikon päästä tilauksesta laitoin viestiä, että peruutan tilaukseni, kun ei sieltä edes vastata. Hiljaisuudessa myyjä sitten poisti tilaukseni. Ihmettelin kovasti, että viesteihin ei voitu edes vastata juuta eikä jaata. Enkä sieltä sitten koskaan ole mitään tilannut.
Myös minulla on kadonnut paketteja, paperikierteen paketti samoihin aikoihin kun sinulla.Myyjä tietysti korvasi ja lähett uuden.Paketti jonka alunperin tilasin ei ole vieläkään saapunut minulle/löytynyt??Nyt viime viikolla tuli toveri Tammikuun lähetys joka oli lähetetty karjaalta 26.1.09 että tälläista..Itella nostaa hintoja ja palvelu huononee..=(.Myös kotimaisia askartelulehtiä on hukkunut kiitos postinkantajien jotka kiireessäkö(??) kantavat postit minhin sattuu!! Glitter:stä tilasin tammikuussa ja paketti tuli minulle 1 viikossa!!Nopeeta kun ajattelee että suomen nettiputiikeilla joillakin on jopa 1½-2 viikon toimitus aika!!
VastaaPoista