maanantai 1. syyskuuta 2008

Tamperetta odotellessa


Olen usein ihaillut amerikkalaisia laukkuja ym. scrapbooking-tarvikkeiden kuljetusvälineitä - ja lukenut tapaamisista, joihin laukkuja tarvitaan. Minulla ei toistaiseksi ole ollut sellaisille tarvetta. Kuten nähtävästi suurin osa suomalaisista scrapbooking-harrastajista, skräppään lähinnä kotona.

Odotan Tampereen tapaamista innoissani ja hiukan hämilläni. Minulle on täysin epäselvää, mitä Intohimona skräppäys -tapahtumaan pitäisi ottaa mukaan. Otanko mukaan paperileikkurini (onneksi se on aika pieni), miten ihmeessä osaan päättää, mitä papereita otan mukaan... Lähempänä tammikuuta tulee varmasti lisätietoa siitä, mitä tarvikkeita paikan päältä löytyy?

Tosin saankohan skräpättyä siellä ollenkaan, kun haluan tavata kaikki tapahtumaan menijät ja kuulla lisää jokaisen harrastuksesta. Ja oppia lisää.

Odotan innolla.

9 kommenttia:

  1. Minä olen vasta nyt oppinut että mitä sinne kannattaa aina ottaa mukaan. Leikkuri ihan ehdottomasti, liimat, sakset. Kaikista helpointa on se jos pystyt vähän suunnittelemaan että minkälaiset projektit haluat saada valmiiksi eli otat niihin sitten tarvittavat värkit. Minä otan yleensä papereita vain jonkinlaisen nipun mukaan. Kaikki koristeet ja sellaiset voit jopa jättää suurimmalta osalta kotiin, koska nehän voi aina lisätä leiskoihin sitten kun tulet kotiin! :)

    Arvaa vain että olisi ihana päästä sinne skräppäilytapahtumaan..

    VastaaPoista
  2. Koska puksuttelen junalla täältä susirajalta Tampereelle, niin pakkaaminen on harkittua, eli mukaan aion ottaa Lauran luetteleman kolmikon sekä vähän papereita, valokuvia tietysti ja hätäapupakin, eli mustan tussin, sekalaisia haaraniittejä ja kukkia sekä muutaman pätkän lankaa. Itse en voi jättää sivua kesken, eli jos ei tule valmiiksi, niin jää ikuisesti kesken :) En lähde kantamaaan 12 x 12 kokoisia papereita, vaan valitsen mukaan joko 6x6 tai 8x8 projektin!

    Tampereella tavataan!

    VastaaPoista
  3. Itsekin olen pyöritellyt mielessä ihan samoja kysymyksiä ja tutkinut nettikaupoista noita laukkuja millä tarvikkeet voi roudata mukaan! Joudun raahaamaan tavarat junalla, joten yritän kyllä pakata mukaan vain olennaisen. Paperileikkuri on tietty aivan must, koska ilman sitä ei mistään tule mitään... Sitten otan mukaan ainakin valokuvia (!), kaksipuoleista teippiä, kartonkia ja kuviopapereita ja joitain kirjaintarroja. Ja mustan kynän tietysti.

    Luulen, että minäkään en saa mitään valmiiksi, mutta ei se mitään... tärkeintä on tavata muita harrastajia ja pitää hauskaa! Hitsi, että jännittää :)

    VastaaPoista
  4. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  5. Edellinen kommentti vilisi oikoluvusta huolimatta virheitä niin etten saanut itsekään selvää :D Kokeillaas nyt uudestaan..

    Ihanaa kun teit aiheesta postauksen :) Mulla kans jo valmiina lista asioista, jotka haluaisin mukaan ja mietin, että oonko ihan hassu kun nyt jo moisia rustailen :) Mutta kun oon niin innoissani! Järkevää olis varmaan toki tuosta listasta hieman karsia mutta itseni tuntien ylipakkaan aina :D Kun ihan varmuudeksi otan mukaan sitä ja tätä ja tuota.

    Tuo Lauran vinkki koristeiden kotiin jättämmisestä täytyy yrittää pitää mielessä vaikka musta tuntuu silti, että mun kassista löytyy kaikki pienetkin tilpehöörit.

    Tulin myös siihen tulokseen, että laukku on saatava! Toivottavasti vastaavia tapahtumia alkaa sitten olla enemmänkin niin tulee tarvikelaukku oikein hyötykäyttöön:)

    VastaaPoista
  6. Juu, taitaa olla hyvä tekosyy sille ttä on PAKKO hankkia sellainen laukku. Ja muistakaahan myös se, että jos jotain unohtuu, niin on PAKKO ostaa lisää paikalla olevilta kauppiailta. Tosi mielenkiintoista kyllä!

    VastaaPoista
  7. Juu täällä myös yksi mietiskelijä.. Itse en edes omista paperileikkuria, tarkoittanee siis sitä, että pitää ottaa mukaan iso A2 leikkuualusta.. :D Yleensä oon matkoille ottanu vain muutaman valokuvan ja niihin sopivia koristeita ja papereita ja tietysti teipit yms. Nyt en kyllä tiedä kuinka inspiraatio iskee eli pakko varmaan ottaa hieman isompi kavalkaadi valokuvia.. :) Laukkua en EHKÄ viitsi alkaa hankkimaan, paperileikkuri sen sijaan vois olla vaikka kiva joululahja.. Tai miksipä ei se laukkukin.. Täälläkin siis yksi junalla tulija, joka inhoaa yli kaiken tavaroiden roudaamista..

    VastaaPoista
  8. Kiva, että sinäkin olet tulossa! Siellä sitten tavataan:)

    Suosittelen, että vähän suunnittelet sivujasi vähän etuajassa, niin on helpompaa tietää mitä ottaa mukaan (vaikka se kuitenkin on aika vaikeeta;). Jos ei skräppäyslaukkua on, niin tarpeeksi iso kabiinimatkalaukku (tai mitä se mahtaa olla suomeksi...;) on aika hyvä vaihtoehto. Sellaisella olen itse käynyt mm. Ruotsissa pari kertaa. Jos esim. autolla tulee niin isoon IKEA-laukkuun mahtuu paljon;)Paljon kokeiltu, varsinkin silloin kun esisuunnittelu on jäänyt kesken.

    VastaaPoista
  9. Mä olen kans miettinyt, mitä sinne ottaa mukaa. Mulla vaan on hieman helpompi, kun ollaan kotimaisemissa, eli seuraavana päivänä voi paikata edellisen päivän puuttumiset.

    Mä olen kans miettinyt, että mitä sinne ottaa mukaan valokuvien lisäksi. Olen kyllä sellainen papereiden levittelijä kun sivua alan tekemään, että en tidä mitä papereita edes pystyn jättämään kotiin ;-)

    Ehkä olisi fiksua suunnitella valmiiksi tosiaan millaisia sivuja tekee tai millaista projektia siellä tekee, niin se karsisi jo paljon tarvikevalikoimasta... jokin pienempi kirja mukana voisi olla fiksumpi ratkaisu kuin noi mun suosimat 12" sivut...

    VastaaPoista